بهترین دورچین انواع کباب ها

 

کباب ها به عنوان محبوب ترین غذاهای ایرانی، یکی از بخش های اصلی منوی رستوران ها و سفره های ایرانی را تشکیل می دهند. ولی آنچه که یک ظرف غذا را شیک و جذاب خواهد کرد؛ تزئین به روش خلاقانه و متفاوت می باشد که می تواند سفره یا میز غذا را مجلل تر و با شکوه تر از همیشه نشان دهد.

 

چرا باید غذا را گارنیش کرد؟

گارنیش یا دورچین غذا که در لغت به معنی چاشنی یا آرایش غذا می باشد؛ جدا از ایجاد جذابیت های بصری باید تکمیل کننده غذا هم باشد. این تکامل باید هم از نظر طعم و مزه غذا باشد و هم از نظر جلوه های زیبایی. این که غذا درون چه ظرفی و به چه شکلی چیده و سرو گردد، نه تنها نشان دهنده ذوق و استعداد کدبانوی خانه است بلکه می تواند اهمیت شما به میهمان را نیز نشان دهد.

 

بهترین دورچین دور کباب

اصطلاح جالبی در بین رستوران دارها و آشپزها رایج است که غذا قبل از این که شکم را سیر کند؛ باید چشم را سیر کند. به همین خاطر دورچین کباب به عنوان بخش مهم سرو این غذای سنتی و لذیذ، نه تنها زیبایی خاصی به آن می بخشد؛ بلکه اشتهای افراد را نیز تحریک می کند.

معمولا آشپزها و کدبانوها برای کباب های مختلف، دورچین های متفاوتی در نظر میگیرند که نه تنها طعم مزه غذا را بهبود می بخشد؛ بلکه آنها را زیباتر و خوشمزه تر جلوه می دهند. دورچین هایی مانند:

 

  • گوجه کبابی

گوجه کبابی به عنوان دورچین ثابت همه کباب ها، قسمت تکمیل کننده دیس های کباب خصوصا کباب کوبیده به شمار می آید. زیرا ترکیب آن با کباب، طعم لذیذ و مطلوبی ایجاد می کند که تقریبا همه سلیقه ها آن را می پسندند. تنها نکته مهم در مورد گوجه های کبابی، انتخاب گوجه های مخصوص کباب می باشد که بهتر است؛ اندازه متوسط داشته باشند و کاملا رسیده باشند. در هنگام پخت نیز باید به اندازه پختن کباب با حوصله و با دقت پخته شوند.

 

  • لیموترش

استفاده از لیموترش تازه و پر آب به عنوان دورچین کباب ها ( خصوصا کباب های تهیه شده از گوشت قرمز ) نه تنها از نظر زیبایی و طعم بلکه از نظر پزشکی نیز بسیار مهم می باشد. زیرا باعث هضم بهتر کباب شده و ویتامین C موجود در آن به جذب بهتر آهن کباب، کمک می کند.

البته استفاده از نارنج هم خصوصا در فصل زمستان در کنار انواع کباب ها مانند ماهی کباب متداول می باشد.

 

  • فلفل کبابی

فلفل سبز و تازه که بهتر است از نوع تند آن انتخاب گردد، به عنوان یک دورچین در کنار کباب می تواند؛ طعم کباب را دلچسب تر سازد.

 

  • پیاز حلقه یا خلال شده

استفاده از پیاز خام در کنار غذاهای پرچرب یکی از سنت های قدیمی ایرانیان است که کمک می کند تا اثر چربی غذا بر بدن کمتر باشد. در کنار کباب ها خصوصا کباب کوبیده همیشه استفاده از پیاز خلال شده یا حلقه شده که با جعفری ساطوری شده یا پودر سماق مخلوط شده باشد، بسیار رایج می باشد.

البته امکان دارد برخی افراد به خاطر بوی بد پیاز تمایل به استفاده از آن نداشته باشند؛ ولی برای کباب خورهای حرفه ای پیاز بدون کباب، اصلا خوشایند نیست.

 

  • انواع ترشیجات

استفاده از انواع ترشی مانند زیتون، ترشی پیاز، لبو، کلم و انواع شوریجات مثل خیار شور و گل کلم معمولا در فصل زمستان بسیار متداول می باشد. البته استفاده از ترشی در کنار ماهی کباب برای خوش طعم شدن آن ضروری است.

 

  • انواع سبزی

استفاده از سبزیجات تازه و خوش عطر مانند ریحان، جعفری و گشنیز در کنار انواع کباب ها نه تنها به سینی سرو کباب زیبایی می بخشد، بلکه عطر بی نظیر سبزیجات کامل کننده این غذای خوشمزه خواهد شد. استفاده از سبزی ریحان در کنار کباب کوبیده، گشنیز و جعفری در کنار انواع جوجه کباب در رستوران ها و سفره های ایرانی بسیار متداول می باشد.

 

 

  • سبزیجات بخار پز

تکه های کوچک سبزیجات تازه ی بخار پز شده یا سرخ شده که با مهارت و زیبایی برش خورده و در کنار ظرف چیده باشند؛ ترکیب رنگ بسیار زیبا و خلاقانه ای به دیس سرو غذا می دهند. استفاده از سبزیجات بخارپز مانند هویج، کدو، کلم بروکلی، شلغم و لبو معمولا در کنار جوجه کباب و لوبیا سبز، ذرت، کدو و هویج به عنوان دورچین استیک در نظر گرفته می شود.

 

 

  • پودر سماق

استفاده از سماق در کنار غذاهای گوشتی از قدیم الایام توسط پزشکان و اطبا بسیار سفارش شده است. زیرا سماق علاوه بر ارزش غذایی بالا، هضم گوشت را راحت تر خواهد کرد. بنابراین حتما در کنار کباب های گوشتی مانند کباب کوبیده، چنجه و … از مقداری پودر سماق استفاده نمایید.

از آنجا که سرآشپزها و کدبانو ها در انتخاب دورچین کباب ها علاوه بر زیباتر کردن ظرف سرو، به دنبال تعدیل بخشیدن طعم مزه آن هستند؛ یک تکنیک فوق العاده است که کمک می کند ارزش غذایی آنها را بالاتر رفته و یک غذای سالم و دلچسب داشته باشید.

در هنگام انتخاب دورچین ها، از معجزه رنگ ها و تاثیر آن بر اشتهای افراد نیز غافل نشوید. مثلا رنگ قرمز گوجه در کنار رنگ زرد جوجه کباب زعفرانی بسیار زیبا و اشتها برانگیز است. این ترکیب به همراه رنگ سبز فلفل کبابی، یا سبزیجات معطر و رنگ سفید پیاز، دیس سرو شما را جذاب و هیجان انگیز می سازد.

درست است که توجه به تازگی مواد اولیه و نحوه پخت آنها بسیار مهم است، ولی نحوه سرو غذا نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به همین خاطر به کوچکترین نکات توجه کنید و حواستان باشد برای این که یک غذا بی عیب و نقص باشد؛ باید حتی در انتخاب نوع ظرف سرو هم مشکل پسند و حساس باشید.

 

 

ظرف مناسب سرو کباب چه ویژگی هایی دارد؟

در حال حاضر تنوع ظروف یکبار مصرف کباب در بازار بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد، به طوری که برای سرو کباب با هر نوع سلیقه ای یک ظرف زیبا و شکیل طراحی و تولید شده است. حتی اگر تمایل دارید؛ جوجه کباب و کباب کوبیده را در ظرف های یکبار مصرف به صورت جداگانه سرو کنید، برخی برندهای معروف این فرصت را به شما می دهند تا ظروف یکبار مصرف جوجه کباب را انتخاب کنید.

به طور کلی انتخاب ظرف مناسب سرو کاملا به سلیقه و نحوه انتخاب دورچین شما بستگی دارد، اگر می خواهید کباب را به همراه پلوی ساده یا زعفرانی سرو کنید؛ می توانید از ظرف یکبار مصرف چلو کباب استفاده کنید که میز شما را رنگی و هیجان انگیز خواهد کرد. البته سینی های یکبار مصرف مخصوص کباب هم در بازار یافت می شوند که کاملا بهداشتی و مقاوم بوده و امکان استفاده از دورچین های زیبا و مناسب را برای مهمانی ها و دورهمی های خاص شما فراهم می سازند.

در هر حال، اگر بین سرو کباب و خوردن آن قرار است؛ فاصله ای بیفتد و یا تصمیم دارید آن را به صورت بیرون بر سرو کنید، به این نکته مهم توجه داشته باشید که ظرفی را برای سرو غذا انتخاب کنید که طعم و مزه غذا را به خوبی حفظ کند و از قاطی شدن طعم، مزه و رنگ غذا با گارنیش جلوگیری کند؛ به همین خاطر توصیه می شود؛ حتما کباب هایتان را در ظرف های دو خانه یکبار مصرف سرو کنید.

در حال حاضر در بازار ظروف یکبار مصرف، ظروف دو خانه بسیار زیبایی وجود دارند که نه تنها قیمت مناسبی داشته بلکه در برابر بخار، چربی، مواد اسیدیته و گرمای مواد غذایی بسیار مقاوم و انعطاف پذیر می باشند. با توجه به این که این ظروف گیاهی کاملا مطابق با نیاز مشتری برای سرو غذاهایی مانند جوجه کباب، کوبیده، چنجه، برگ و … طراحی و تولید شدند، از دو خانه کاملا مجزا تشکیل می شوند که به شما کمک می کند؛ دورچین های مورد نظر خود را در فضایی کاملا جداگانه قرار دهید. ظروف دو خانه یکبار مصرف مخصوص سرو کباب خاصیت میکروب زدایی قوی داشته و کباب را گرم و سالم تحویل مشتری خواهد داد.

خصوصا اگر دورچین های مد نظر شما مواد خام می باشند، دو قسمتی بودن ظرف سرو به شما این امکان را می دهد تا مواد خام و نپخته با حفظ مواد اولیه و تازگی سرو شده بدست مشتری برسد. یکی دیگر از مزیت های این ظروف دو خانه گیاهی، تجزیه پذیری آنها می باشد که در بازه زمانی بسیار کوتاهی تجزیه شده و مواد آلی و مغذی آنها به خاک منتقل خواهد شد.

در نهایت توصیه می شود؛ همان قدر که در انتخاب دورچین کباب ها، حساس هستید و سلیقه به خرج میدهند، در انتخاب ظروف یکبار مصرف گیاهی هم خلاقانه عمل کنید و ظرفی خوش رنگ و متناسب با نیازتان تهیه نمایید.

 

منبع:صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟