کامل ترین چک لیست ظروف و دیزاین میز برای تولد و مراسم

برگزاری جشن تولد برای دوستان و عزیزان یکی از کارهای هیجان انگیزی است که هرکس می تواند آن را به گونه ای خاص و متفاوت انجام دهد. زیرا با توجه به امکانات فوق العاده ای که این روزها در بازار وجود دارد، برگزاری این مراسمات می تواند به صورت ساده و یا بسیار رویایی و بی نظیر باشد، البته به شرط آن که همه بخش های مراسم را با دقت برنامه ریزی کرده باشید.

به طور کلی برای داشتن یک روز باشکوه و بی نقص، علاوه بر صرف هزینه و وقت باید به تمام جزئیات توجه کنید تا زیبا ترین و جذاب ترین لحظات را به عزیزانتان هدیه دهید. بنابراین بهتر است؛ قبل از اقدام به هر کاری، چک لیستی از کارهایی که باید انجام دهید؛ تهیه کنید.

برای برگزاری یک جشن تولد خوب، کارها را می توان به چند قسمت اصلی تقسیم کرد:

 

  1. کارهایی که از یک ماه یا دو هفته زودتر باید انجام دهید:

  • تعیین بودجه

مشخص کردن دقیق میزان بودجه ای که می خواهید به این جشن اختصاص دهید؛ مهم ترین بخش برگزاری هر مراسمی است؛ زیرا کلیه تصمیم هایی که در مورد نحوه برگزاری این جشن خواهید گرفت، قطعا متاثر از این بخش خواهد بود.

 

  • مشخص نمودن تعداد میهمانان

این بخش هم به عنوان یک مورد تاثیر گذار لازم است با دقت و حوصله مشخص گردد. زیرا تعداد میهمان می تواند بر انتخاب مکان مناسب و امکانات پذیرایی تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین توصیه می شود؛ برای داشتن یک جشن فوق العاده و بی نظیر، حتما تعداد میهمانان متناسب با فضا و بودجه در نظر گرفته شود.

 

  • انتخاب مکان و زمان مناسب

انتخاب یک مکان مناسب که متناسب با تعداد میهمانان بوده و شرایط عالی را برای پذیرایی مقدور سازد، نشان از هوش سرشار میزبان خواهد بود. زیرا در چنین مراسماتی راحتی میهمانان بسیار مهم است.

اگر قرار است این مراسم در خانه برگزار شود، از همسایه ها غافل نشوید و سعی کنید؛ مزاحمتی برای دیگران نداشته باشید. البته اگر تعداد میهمان زیاد است و فضای شما کافی نیست، به فکر برگزاری مراسم در تالار و یا اجاره یک ویلا در خارج از شهر باشید.

در انتخاب زمان نیز باید، هم به شرایط خود و هم به شرایط میهمانان توجه کنید تا به همه خوش بگذرد. اگر تولد برای کودک است؛ حتما به شرایط خواب و خوش خلقی آنها توجه داشته باشید.

 

  • انتخاب تم تولد

استفاده از تم و رنگ های مختلف برای ایجاد یک حس و حال خوب، یکی از جذاب ترین بخش های برنامه ریزی تولد محسوب می گردد. در این بخش می توانید با مشورت با دیگران، یک تم شیک و باحال را انتخاب کنید که برای همه مهمانان جذاب باشد. فقط توجه داشته باشید تم تولد باید کاملا مناسب با نوع جشن باشد، مثلا برای کودکان معمولا تم تولد کارتونی و رنگی استفاده می شود. بعد از انتخاب تم، می توانید لباس خود را نیز با این تم هماهنگ کنید.

 

  • خرید هدیه مناسب

قسمت بسیار شیرین هر تولدی، باز کردن کادوهاست، هر چند که انتخاب یک کادوی مناسب میتواند سخت ترین بخش تولد برای مهمانان باشد. برای انتخاب یک کادوی مناسب حتما سلیقه و علایق افراد را در نظر بگیرید و به هیچ وجه این کار را به روز تولد نیندازید.

 

کارهایی که باید یک هفته زودتر انجام دهید:

  • تماس با میهمانان

این بخش باید پیش از خرید و سفارش خوراکی ها صورت پذیرد تا بتوانید متناسب با تعداد مهمانانی که قرار است؛ در جشن شرکت کنند، خریدهای خود را تکمیل نمایید.

 

  • خرید گیفت

خرید گیفت مناسب که بیشتر در تولد کودکان استفاده می شود، می تواند نشانه قدردانی و دقت نظر شما باشد. به همین خاطر بهتر است؛ با توجه به سلیقه فرزندتان گیفت های کوچکی تهیه کرده و به میهمانان تقدیم کنید.

 

  • سفارش غذا و فینگر فود

با توجه به این که در جشن ها ومهمانی های تولد معمولا از انواع دسرها و فینگر فودها استفاده می شود، بهتر است از قبل کاملا در مورد نوع و تعداد آنها تصمیم بگیرید. در مورد انتخاب غذای مناسب نیز کاملا سلیقه و ذائقه میهمانان را در نظر داشته باشید.

اگر فکر می کنید؛ وقت کافی برای تهیه فینگر فود و یا غذا را ندارید، بهتر است از یک رستوران معتبر غذا را سفارش دهید. ولی حتما در مورد زمان سرو و نحوه سرو غذا حساس باشید تا میز شام تولد همان گونه که دوست دارید، باشکوه و مجلل باشد.

 

  • اکسسوری تولد

خرید اکسسوری و دکور تولد خصوصا در جشن هایی که برای کودکان برگزار می گردد، بسیار هیجان انگیز است. کلاه تولد، عینک های فانتزی، تل و … می تواند فضای شادتری به جشن شما بدهد.

 

  • خرید ظروف یکبار مصرف

این روزها دیگر تقریبا همه جشن های تولد با ظروف یکبار مصرف کاغذی برگزار می شوند که نه تنها از نظر رنگ بندی و تنوع طرح بی نظیر هستند؛ بلکه به علت کیفیت عالی، قابلیت سرو انواع غذاهای گرم یا سرد را داشته و بدون دردسرهای شست و شو با قیمت مناسب در اختیار همگان قرار دارند. البته لازم است؛ در انتخاب ظروف یکبار مصرف کاغذی به چند نکته توجه داشته باشید:

*     در انتخاب ظروفی مانند لیوان کاغذی، بشقاب و ظرف های کاغذی مخصوص پاپ کورن دقت کنید که با تم تولد هماهنگی داشته باشد.

*     برای آسیب کمتر به طبیعت، حتما ظروف مورد نظر را از بین ظروف گیاهی برندهای معتبر و باسابقه تهیه کنید.

*     اگر قصد سرو غذاهای گرم مانند کباب یا پلو، در دیس یکبار مصرف دارید، حتما به کیفیت و رنگ ظروف توجه کنید و از ظروف مخصوص این نوع غذاها مانند ظرف یکبار مصرف کباب، ظرف یکبار مصرف جوجه کباب، ظرف یکبار مصرف چلو کباب و یا ظرف دو خانه کبابی با دورچین به صورت جداگانه هستند؛ استفاده کنید که در برابر آب و روغن مقاوم بوده و در مجاورت غذای گرم فاقد هر گونه مواد مضر پلیمری و نفتی می باشند.

 

  • سفارش کیک تولد

سفارش کیک تولد حداقل یک هفته زودتر از مراسم، بسیار مهم است؛ زیرا معمولا قنادی هایی که کار با کیفیت عالی تحویل می دهند، مشتری زیاد دارند، در این بین اگر روز جشن شما، با یک جشن ملی یا مذهبی هم مناسبت داشته باشد؛ که حتما باید این کار را چند روز زودتر انجام دهید. در هنگام سفارش کیک بهتر است؛ شمع تولد را هم سفارش دهید تا خیالتان از جانب این بخش تولد راحت گردد.

البته در زمان پذیرایی، سرو کیک در ظرف مناسب بسیار مهم است. انتخاب یک ظرف کیک خوری مناسب، هم از نظر رنگ و هم از نظر اندازه یک اقدام هوشمندانه است. در حال حاضر در بازار ظرف یکبار مصرف کیک خوری مربع در اندازه و شکل های بسیار زیبایی وجود دارند که هم میز تولد شما را زیباتر جلوه می دهند و هم به خاطر اندازه مناسب از اسراف جلوگیری می کنند.

 

کارهایی که روز قبل از تولد باید انجام دهید:

  • خرید میوه و شیرینی

بهتر است حتما روز قبل نسبت به خرید میوه و شیرینی اقدام کنید، زیرا شستن و چیدن آنها زمان بر می باشد. به تازگی در برخی جشن های تولد، در کنار کیک تولد، کاپ کیک های رنگی سفارش می دهند که که با انواع ترافل و خامه های رنگی تزیین می شوند. این کار که بیشتر در جشن تولد کودکان مرسوم است، برای بچه ها بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد.

برای سرو این کاپ کیک های خوش رنگ و خوشمزه هم می توانید از ظروف یکبار مصرفی که به طور خاص برای این کیک ها طراحی شدند، استفاده کنید. سرو کاپ کیک در ظرف یکبار مصرف کاپ کیک نه تنها نشان دهنده ذوق و سلیقه کدبانوی خانه بوده بلکه سالم تر و بهداشتی تر نیز می باشد.

 

  • گل آرایی، بادکنک آرایی

این بخش که کاملا سلیقه ای است، می تواند بسیار ساده باشد یا مجلل و باشکوه در نظر گرفته شود. دیزاین اتاق با بادکنک یا گل جلوه خاصی به دکور تولد می دهد و بهتر است؛ متناسب با تم تولد در نظر گرفته شود. در هر صورت حتی اگر دوست ندارید؛ از متخصصان دکور استفاده کنید، خودتان با ترکیب چند بادکنک رنگی، دیزاین شیک و متفاوتی را به فضای تولد دهید.

 

  • انتخاب موسیقی مناسب

انتخاب موسیقی تولد، یا رقص نور می تواند سلیقه ای باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط میهمانی از دی جی، باند و … استفاده نمایید.

البته همه نکاتی که در بالا ذکر شد، می تواند بسته به نوع جشن و تعداد میهمانان کم یا زیاد گردد. حتی برخی موارد که از نظر شما واجب نیستند؛ نیز قابلیت حذف خواهند داشت. فقط حواستان باشد که در یک دورهمی مهم این است که به همه خوش بگذرد. بنابراین از توجه به جزئیات غافل نشوید و در انتخاب هر چیزی به موارد بهداشتی توجه لازم داشته باشید.

شایان ذکر است؛ یکی از مهم ترین چالش های برگزاری چنین جشن های باشکوهی، حجم انبوه ظروف یکبار مصرف است که می تواند برای همه خصوصا دوستداران محیط زیست، ناخوشایند باشد. به همین خاطر لازم است؛ حتی الامکان با استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی که در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان تولید می شوند، هم به کودکانمان، جهانی تمیز تر و سالم تر را هدیه دهیم و هم سلامت خود و عزیزانمان را تضمین کنیم.

 

منبع:صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟