چرا تبلیغات با لیوان کاغذی جزو بهترین روش های تبلیغاتی است؟

چرا تبلیغات با لیوان کاغذی جز بهترین روش های تبلیغاتی است؟

پیشرفت علم و تکنولوژی و تاثیر آن بر سرویس حمل و نقل، جهان را به دهکده ای تبدیل کرده است که کالایی که در آن سوی دنیا ساخته و عرضه می گردد، به راحتی در شرایطی کاملا مطلوب به این سر دنیا قابل انتقال می باشد، بنابراین کافی است بخواهیم تا مالک کالایی باشیم تا به راحتی و در اسرع وقت در دسترس ما قرار گیرد. ظهور اینترنت و اپلیکیشن های مختلف نیز، این امکان را برای صاحبان کالاها و مشاغل فراهم نموده است تا با تبلیغ موثر بتوانند محصول خود را به کل جهان عرضه کنند.

البته همه ما میدانیم فاکتور حائز اهمیت در زمینه تبلیغات، هزینه ی آن است. این که با چه میزان هزینه بیشترین اثرگذاری را روی مخاطب داشته باشید و بتوانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید؛ دغدغه ی همیشگی مدیران شرکت ها و سازمان ها بوده است. قطعا در میان انواع مختلف تبلیغ، تبلیغات دیداری و آنچه که به وسیله حس بینایی در ذهن مخاطب قرار می گیرد، اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات دارد. به همین دلیل است که علی رغم پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و ظهور ابزارهای مختلف و جدید، همچنان روش های قدیمی و پر تاثیر تبلیغات دیداری با قیمت های نجومی  همچون بیلبوردهای خیابانی و یا تبلیغات تلویزیونی از رونق نیفتاده است و سهم قابل توجهی از بازار تبلیغات را به خود اختصاص می دهند.

البته درعلم اقتصاد رویکرد کلیدی در مواجهه با مخارج تبلیغات، نگاه سرمایه گذاری به آن در مقابل نگاه هزینه ای است. در رویکرد سرمایه گذاری مدیران شرکت ها و سازمان ها به دنبال بهترین سرمایه گذاری با نرخ بازگشت سرمایه و سوددهی بالاتر در زمان کوتاه تر می باشند، حال آن که در رویکرد هزینه ای، هزینه تبلیغات به عنوان یکی از آیتم های هزینه تولید، باعث بالا رفتن قیمت تمام شده محصول خواهد شد. هر چند سالهاست نگاه هزینه ای به امر تبلیغات منسوخ شده است ولی نمی توان وجود چنین رویکردی را در تفکر مدیران سنتی و کسب و کارهای قدیمی انکار کرد.

در چنین شرایطی تبلیغات های کارآمد و موثری وجود دارند که با صرف هزینه های مناسب می توانند کمک کنند تا راحت تر و سریعتر به نتیجه مطلوب دست یافت. تبلیغاتی که با تکرار در حافظه دیداری تاثیر می گذارند و باعث ماندگاری آنها در یاد و خاطره مخاطب می شوند. تبلیغات بر روی لیوان کاغذی یکبار مصرف از همین نوع تبلیغات کم هزینه می باشد. لیوان های کاغذی در اینگونه مراسم حکم تیزر تبلیغاتی شما را بازی می کنند که توانایی آن را دارد تا حداکثر در سه دقیقه، شما را در حافظه مخاطب برای همیشه حک کند. بنابراین از خودتان بپرسید به عنوان یک مدیر اگر بخواهید خود را در سه دقیقه معرفی کنید، به چه جنبه ای از کارتان اشاره می کنید؟ فضای کم این لیوان ها شما را مجبور می کند که به دنبال موثرترین، کوتاه ترین و زیباترین تبلیغی باشید که نه تنها توجه مخاطب را جلب کند بلکه نام شما را برای همیشه در خاطر داشته باشد.

به طور کلی مزیت های تبلیغات بر روی لیوان های کاغذی یکبار مصرف را می توان در موارد زیر بر شمرد:

 

ارزان بودن این نوع تبلیغات

با توجه به این که هزینه چاپ لوگو، شعار تبلیغاتی، تصویر و …. که مربوط به برند شما باشد، در مقایسه با خیلی از تبلیغات ارزان تر و اقتصادی تر میباشد، امروزه انتخاب این گزینه به عنوان یک روش هوشمندانه از سوی مدیران و صاحبان کسب و کارها خصوصا افراد تازه کار بسیار متداول و رایج می باشد.

 

موثر بودن این نوع تبلیغات

علاقه فراوان ایرانیان به نوشیدنی هایی مانند چای که معمولا پای ثابت همه مهمانی ها، جشن ها، کنفرانس ها و دورهمی های کوچک و بزرگ خواهد بود، می تواند به عنوان یک فرصت طلایی این امکان را برای کارفرمایان و مدیران ایجاد می کند تا عصاره سالها سعی و تلاش خود را بر روی این لیوان ها به نمایش بگذارد و به راحتی به نتیجه مورد نظر برسند.

 

امکان تنوع در این نوع تبلیغات

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا صنعت چاپ بر روی لیوان های کاغذی از تنوع بی نظیری از طرح و رنگ برخوردار گردد که همین موضوع به صورت غیر مستقیم می تواند به شما کمک کند تا با ایجاد تنوع در نوع تبلیغاتتان، به خوبی جلب توجه کنید. مثلا اگر قرار است در حاشیه یک کنفرانس، تبلیغاتتان بر روی لیوان های مخصوص نوشیدنی بدرخشد، پیشنهاد می شود با تنوع در نوع تبلیغات، توجه مخاطبان را جلب کنید. مثلا نوع تبلیغاتی که برای نوشیدنی های سرد انتخاب می کنید کاملا با نوع تبلیغات نوشیدنی های گرم فرق کند تا مخاطب در هنگام سرو نوشیدنی ناخودآگاه مجبور باشد برای انتخاب لیوان مناسب، به تبلیغ شما توجه کند.

 

قابلیت نگهداری لیوان های یکبار مصرف

یکی دیگر از مهم ترین خصوصیت لیوان های یکبار مصرف، قابلیت نگهداری آنها می باشد، زیرا لیوان های کاغذی جدیدی که معمولا در بازار یافت می شوند، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و قابلیت استفاده تا چند بار را دارند، بنابراین اگر تبلیغ شما حس کنجکاوی یا غریزه زیبایی شناسی مخاطبان را تحریک کند، می تواند باعث شود تا شما به هدف خود برسید و آن فرد، لیوان کاغذی را برای یک دلیل بخصوص ( مانند نشان دادن به کسی یا برای این که دوباره به سراغ تبلیغ روی لیوان برود)  دور نیندازد و از آن نگهداری کند. در هر صورت نوع تبلیغات شما می تواند مشخص کننده، نوع نگاه دیگران به برند شما باشد، متفاوت تبلیغ کنید تا متفاوت با شما برخورد شود.

 

قابلیت حمل لیوان های یکبار مصرف

 

قابلیت حمل لیوان های کاغذی یکبار مصرف یکی دیگر از جنبه های هیجان انگیز و منحصر بفرد این نوع تبلیغات می باشد، خوشبختانه لیوان های کاغذی جدید که معمولا دو لایه نیز می باشند، بدون آن که دست را بسوزانند، می توانند نوشیدنی را برای دقایقی گرم و مطبوع نگه دارند و این امکان را برای مصرف کننده ایجاد کنند تا با نوشیدنی خود به هر کجا که تمایل دارند، بروند. مثلا تصور کنید در یک میهمانی تبلیغ شما بر روی یک لیوان نوشیدنی داغ در هوای سرد زمستان در میان انگشتان یک خانم جوان، می تواند نظر همه را به خود جلب کند، زیرا مخاطب شما باید تا زمان خنک شدن این نوشیدنی آن را در میان انگشتان خود نگه دارد و یا با خود حمل کند. در این زمان نسبتا کوتاه، برند شما به اندازه تک تک مهمانان این مراسم فرصت دیده شدن دارد، این دیده شدن می تواند هم از سوی خود فرد باشد و هم از سوی کسانی که با او معاشرت می کنند. بنابراین تنها کافی است تا جذاب باشید و از تبلیغی خلاقانه و منحصر بفرد استفاده کنید.

 

عدم محدودیت در ارائه تبلیغات

با توجه به این که لیوان های کاغذی جدید از نظر مواد اولیه سازگار با محیط زیست بوده و قابلیت بازیافت شدن دارند، استفاده از آنها در سال های اخیر رشد روزافزونی داشته و تقریبا در همه جا، از مهمانی های بزرگ و کوچک خانوادگی گرفته تا مراسم های مذهبی و ملی افراد با خیال راحت از آنها استفاده می کنند. همین گستردگی مصرف، این امکان را برای شما ایجاد می کند که به راحتی بتوانید در مجالس و محافلی که جامعه هدف شما حضور دارند مانند مساجد، مدارس، ورزشگاه ها، سینماها، تالارها و …. تبلیغات خود را انجام دهید.

درست است که از نظر کارشناسان موثرترین نوع تبلیغات، تبلیغات دیداری است، ولی یکی از موارد دیگری که یک تبلیغ را اثرگذار می کند و باعث ایجاد احساس آشنایی و صمیمیت در مخاطب خواهد شد، فاکتور تکرار است. شاید بهترین مثال برای درک دقیق این مفهوم، تبلیغ موسسه آموزشی ” مدرسان شریف ” باشد که صرفا با تکرار نام موسسه در مدت زمان کوتاه آن چنان در ناخودآگاه مخاطب رخنه کرد که مطمئنا بسیاری از خوانندگان این مطلب نیز با آن آشنایی دارند.البته هرچه گستردگی تبلیغات بیشتر باشد و تعداد دفعات درگیر شدن مخاطب با آن افزایش یابد، میزان اثرگذاری تبلیغ بیشتر خواهد بود. کارشناسان مربوطه تاکید می کنند اثرگذاری تکرار مجدد یک تبلیغ از پخش تبلیغات جدید و متنوع بیشتر خواهد بود و تقریبا  بازدهی دو برابری خواهد داشت. بنابراین از تاثیر گذاری گزینه تکرار غافل نشوید و مطمئن باشید یک تبلیغ خلاقانه ارزان بر روی لیوان های کاغذی مخصوص چای در حاشیه یک کنفرانس رسمی، شما را بیشتر از نام سخنرانان بر سر زبانها خواهد انداخت.

 

منبع: صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟