دلایلی که ایتالیایی ها عاشق پیتزا مارگاریتا هستند!

پیتزا مارگاریتا به عنوان یک پیتزای معروف و پرطرفدار یک رسپی بسیار ساده دارد که همین سادگی و راحتی، آن را به یکی از هیجان انگیزترین پیتزاهای ایتالیایی تبدیل کرده است. این پیتزای لذیذ و فوق العاده که برای نخستین بار با سه رنگ پرچم کشور ایتالیا و برای ملکه ایتالیا تهیه شده در حال حاضر در جهان به عنوان یک پیتزای معروف و شناخته شده با دستورالعمل های متفاوتی تهیه می شود.

مارگاریتا یک پیتزای بسیار خوشمزه است که با گوجه تهیه می شود و به همین دلیل در بعضی مناطق به آن پیتزای گوجه فرنگی هم می گویند. این پیتزای کلاسیک ساده، در دنیا طرفداران پر و پا قرصی دارد که آن را با هیچ پیتزای دیگری عوض نمی کنند.

پیتزا مارگاریتا به عنوان اولین پیتزایی که به شکل امروزی آن پخته می شود، تاریخچه بسیار جالب و منحصر بفردی دارد که دانستن آن خالی از لطف نمی باشد.

تاریخچه پیتزا مارگاریتا:

در زمان های دور، در منطقه فقیر نشین ایتالیا، نان گردی پخته می شد که روی آن را با روغن و مواد پر می کردند. کم کم آوازه این نان خوشمزه در کل کشور ایتالیا می پیچد و ملکه را وسوسه می کند تا برای خوردن این نان فوق العاده به آن منطقه برود. نانوا که متوجه حضور ملکه می شود، به افتخار حضور ملکه، مواد روی نان را به رنگ پرچم ایتالیا انتخاب می کند و با استفاده از سه ماده گوجه، پنیر و ریحان، نان را به رنگ سبز و سفید و قرمز در می آورد.

از آنجا که نام این ملکه مارگاریتا بود، به افتخار ایشان نام این نان مخصوص که به نوعی اولین پیتزای ایتالیایی محسوب می شد، پیتزا مارگاریتا نامیده شد.

البته این پیتزای سه رنگ، از ویژگی های خاص دیگری برخوردار می باشد که آن را به یکی از محبوب ترین پیتزاهای دنیا تبدیل نموده است. ویژگی هایی مانند:

 

·   رسپی ساده

این پیتزای خوشمزه تنها از چهار ماده اولیه تشکیل می شود که در کمال تعجب، در کنار هم طعمی بی نظیر و لذیذ را می سازند. مواد لازم پیتزای مارگاریتا گوجه فرنگی، ریحان، سیر و پنیر پیتزاست که با استفاده از ادویه هایی مانند نمک، فلفل سیاه و آویشن یک ترکیب فوق العاده خوشمزه را به وجود می آورد.

 

·   ظاهری هیجان انگیز

 

در تهیه این پیتزا، گوجه فرنگی نقش بسیار مهمی هم در طعم و هم در ظاهر پیتزا ایفا می کند. بنابراین لازم است حتما از گوجه فرنگی های یکدست با سایز نسبتا کوچک استفاده کنید تا در پایان ظاهری شکیل و زیبا داشته باشیم. استفاده از ریحان تازه بر روی پیتزا، در کنار رنگ قرمز گوجه فرنگی و رنگ سفید پنیر موزارلا می تواند ترکیب رنگ بی نظیر و فوق العاده ای بسازد که اشتهای هر بیننده ای را تحریک می کند.

 

·   پیتزای سالم

با توجه به این که در این پیتزا مانند پیتزا های دیگر از گوشت، مرغ و فراورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس استفاده نمی شود، این پیتزا نسبت به پیتزاهای دیگر سالم تر می باشد. البته اگر در تهیه این پیتزا از مواد اولیه ارگانیک و تازه استفاده شود، سلامتی آن حتما تضمین می گردد.

 

·   خمیر نازک و منحصر بفرد

 

مهم ترین نکته در تهیه پیتزا مارگاریتا، خمیر پیتزا می باشد که لازم است حتما از خمیر نازک استفاده کنیم که روی آن را با موزارلا، گوجه فرنگی و ریحان تازه پر کنید. خمیر این پیتزا به تنهایی یکی از دلایل جذابیت و طعم لذیذ این پیتزا می باشد.

·   طعم فوق العاده

درست است که پیتزا مارگاریتا به نوعی پیتزای سبزیجات محسوب می شود که طبیعتا نباید باب میل خیلی از افراد باشد، ولی نتیجه کاملا برعکس بوده و این پیتزای ساده با ترکیب گوجه فرنگی و پنیر بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد. عطر ریحان هم به عنوان کامل کننده این ترکیب، طعم این پیتزا را به قدری منحصر بفرد خواهد کرد که شما را نیز به جمع طرفداران پروپا قرصش اضافه خواهد کرد.

 

·   پیتزای اقتصادی

با توجه به این که برای تهیه پیتزا مارگاریتا از گوشت و فراورده های گوشتی استفاده نمی شود، این پیتزا معمولا از یک قیمت مناسب و اقتصادی برخوردار است که بهترین گزینه برای افرادی به شمار می آید که به دنبال یک پیتزای ارزان اما خوشمزه و سالم می گردند.

 

·   آماده سازی سریع

پیتزا مارگاریتا به عنوان یک پیتزای آسان که از مواد اولیه کم و غیر گوشتی تهیه می شود، در مدت زمان بسیار کمی آماده می شود. برای آماده سازی مواد اولیه و مخلوط کردن پودر گوجه فرنگی با سیر رنده شده و ریحان حداکثر 10 دقیقه وقت لازم است. برای پختن پیتزا در فر هم معمولا 15 دقیقه کافی می باشد. هر چند که در بعضی از رسپی ها، پیتزا را دو بار در فر قرار می دهند و پنیر پیتزا را در بار دوم به آن اضافه می کنند. در این صورت، باز هم این پیتزا در ردیف پیتزاهای بسیار سریع و آسان قرار می گیرد.

در هر صورت اگر دوست گیاهخوار دارید و نگران پختن غذا هستید، پیتزا مارگاریتا می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد که نه تنها خیلی سریع و راحت آماده می شود بلکه حتما باب طبع همه دوستانتان خواهد بود. فقط پیشنهاد می کنم حتما از مواد اولیه تازه استفاده کنید و دقت کنید که خمیر این پیتزا نازک باشد. علاوه بر این حواستان باشد مواد آماده شده را به صورت داغ روی خمیر نریزید و بعد از آماده کردن مواد، کمی صبر کنید تا مواد خنک شوند.

بعد از پختن پیتزا نیز، حتما آن را در ظرف مناسب بر روی کاغذ سینگل پیتزا با کیفیت سرو کنید تا با جذب روغن و جریان هوا مانع از خمیر شدن و وارفتگی پیتزا شود.

منبع: صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟