مناسب ترین لیوان یک بار مصرف برای نوشیدنی های داغ

بهترین لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی های گرم در روز های سرد

هوای سرد این روزها سرو چای و نوشیدنی های داغ را چندین برابر افزایش میدهد، و ما را مجاب میکند در خیابان ها پارک ها آغوشمان را برای نوشیدنی های داغ باز کنیم،فرقی نمی کند شیر باشد یا نسکافه، قهوه باشد یا هات چاکلت، مهم این است که داغ باشد و لب سوز تا گوشت بشود به تن و بچسبد به جان فصل مشترک تمامی این نوشیدنی ها، داغ بودنشان است که این داغ ماندن، لیوانی مناسب نوشیدنی های گرم را پذیراست.

ولی این روزها بنا به ضرورت، خیلی از عادت ها و خواسته ها تغییر کرده و بسیاری از ما مجبوریم تا چای های داغ و لب دو زمان را به جای فنجان های لب طلایی و کمر باریک در لیوان های یکبار مصرف بخوریم، به همین دلیل صاحبان فن هم دست از کار نکشیدند و برای مطلوب تر شدن شرایط نوشیدن چای در لیوان های یکبار مصرف، تلاشهای درخور و شایسته ای انجام دادند که نه تنها شرایط را بسیار بهتر از قبل کرده است بلکه با ارتقا دادن سطح کیفی و کمی لیوان های یکبار مصرف، دغدغه نوشیدن چای در این لیوان ها را به یک خاطره دلچسب و دوست داشتنی تبدیل کرده است.

در این مقاله ابتدا به مهم ترین فاکتور برای خرید لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی ها داغ می پردازیم و سپس به بررسی عوامل تنوع این لیوان های متنوع خواهیم پرداخت.

مهمترین نکته در خرید لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی های داغ:

از لیوان دوجداره کاغذی استفاده کنید

این لیوان ها به دلیل داشتن دو لایه ی کاغذی مانند فلاسک عمل میکنند لیوان دوجداره کاغذی از استحکام بیشتری نیز برخوردارند و بهترین گزینه برای روزهای سرد زمستانی می باشد.

تولید لیوان کاغذی دوجداره در ایران نیز انجام میشود و شما میتوانید با قیمتی مناسب اقدام به خرید این دسته از لیوان ها انجام دهید.

در اینجا به چند نمونه از تغییرات اساسی در لیوان های یکبار مصرف اشاره می کنیم:

·    تنوع در شکل لیوان های یکبار مصرف

در حال حاضر لیوان های یکبار مصرف انواع گوناگونی دارند، از لیوان های نیمه شفاف و شفاف گرفته تا لیوان های یکبار مصرف کاغذی و سلولزی، در رنگ ها و اندازه های گوناگونی در بازار موجود می باشند و افراد به فراخور مصرف خود می توانند آنها را تهیه می کنند. تنوع لیوان های کاغذی و لیوان های سلولزی که بیشتر برای نوشیدنی های داغ مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار زیاد و قابل توجه می باشد.

·    تنوع در رنگ و مدل لیوان های یکبار مصرف

یکی از مهم ترین و زیباترین تغییرات ایجاد شده در ساخت لیوان های یکبار مصرف، تنوع فوق العاده زیاد این محصولات از نظر رنگ و شکل ظاهری می باشد.کاغذ استروک لیوان کاغذی هر روز با طرح های بیشتری وارد بازار میشود و دست ما را در خرید لیوان کاغذی باز میگذارد. این تنوع رنگ و طرح، در مدل های درب دار لیوان های یکبار مصرف نیز بسیار است.

علاوه بر تنوع در رنگ و مدل، لیوان های یکبار مصرف در اندازه های متنوعی هم ارائه می شوند که تقریبا پاسخگوی نیاز همه سلیقه ها و نیازها می باشد.

·    بالا بردن سطح کیفی لیوان های یکبار مصرف

در سال های اخیر، تلاش شده تا لیوان های یکبار مصرف ارزان تر اما با کیفیت تر تولید شوند. به همین خاطر فعالان این صنعت با ایجاد تغییرات لازم در فرایند ساخت و اضافه نمودن افزودنی های لازم، لیوان هایی تولید نمودند که در برابر مواد الکلی و اسیدی مقاومت لازم را داشته و از آن جهت خطری برای سلامتی ایجاد نکنند.

برای بالابردن مقاومت این لیوان ها در برابر گرما هم لیوان های یکبار مصرف گیاهی را به بازار عرضه نمودند که در آنها از نظر نحوه مصرف هیچ فرقی بین مایعات سرد و گرم وجود ندارد.

·    لیوان های یکبار مصرف بازیافتی

قطعا یکی از مهم ترین و بحق ترین دغدغه های دوستداران محیط زیست، یکبار مصرف بودن این لیوان ها می باشد که به عنوان زنگ خطری برای طبیعت پیرامون به شمار می آید. ولی خوشبختانه در حال حاضر لیوان های یکبار مصرف؛ 92 درصد خاصیت بازیافتی دارند که اگر به درستی جداسازی شده و در قسمت زباله های خشک قرار بگیرند، نه تنها طبیعت را از شر پلاستیک نجات خواهند داد، بلکه استفاده از منابع پلاستیک را نیز کاهش می دهند. زیرا پروسه ی بازیافت این لیوان ها چندان پیچیده نیست و از نظر هزینه نیز، بسیار کمتر از تولید مواد اولیه و یا پلاستیک خام می باشند.

البته در حال حاضر به خاطر پیشرفت های فوق العاده چشمگیر این صنعت و استفاده از موادی مانند ساقه نیشکر موسوم به باگاس، لیوان های یکبار مصرف از لحاظ فنی و کیفی بسیار ارتقا یافته و محصولات تولیدی نه تنها قابل مقایسه با تولیدات خارجی بوده بلکه در عرصه بین الملل نیز حرفی برای گفتن دارند.

به طور کلی لیوان های یکبار مصرف جزو کالاهای پر مصرفی هستند که تقریبا همه ما از آنها استفاده می کنیم. هر چند که استفاده از آنها در مجالس مختلف، بوفه ها و غذاخوری ها بیشتر متداول می باشد ولی همه ما در شرایطی که لیوان و یا فنجانی در دسترس نباشد، از این لیوان های رنگارنگ و زیبا برای نوشیدن انواع نوشیدنی ها ی داغ و سرد استفاده می کنیم. به همین خاطر این صنعت به عنوان یک صنعت پویا همواره در حال رشد بوده و انتخاب لیوان های یکبار مصرف بازیافتی باعث می شود تا این صنعت به سمت تولید لیوان های با کیفیت تر قدم بردارد.

علاوه بر این انتخاب یک محصول با کیفیت مقاوم در برابر گرما که هیچ گونه آثار تخریبی بر محیط زیست نداشته باشد، هم گام مهمی در راستای حفظ محیط زیست خواهد بود و هم سلامت و نشاط شما را در هنگام نوشیدن یک چای داغ در هوای سرد تضمین می کند.

منبع:صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟