بهترین روش سرو پیتزا در جشن ها و میهمانی ها

بهترین روش سرو پیتزا در جشن ها و میهمانی ها

فست فود به عنوان یک دسته غذایی جذاب و هیجان انگیز، در حال حاضر جایگاه خاص و منحصر بفردی در برنامه غذایی خانواده ها داشته و در مناسبت هایی مانند جشن های تولد یا مناسبت های خانوادگی بسیار مورد توجه همگان می باشند. میزهایی پر از فینگر فودهای رنگارنگ و پیتزاهای خوشمزه همواره در این گونه جشن ها بخش هیجان انگیز ماجراست که تقریبا همه برای رسیدن به آن لحظه شماری می کنند.

ولی یکی از دغدغه های اصلی میزبانان این گونه مراسم ها، قطعا شکیل بودن میز چیده شده می باشد به نحوی که علاوه بر زیبایی، طعم و تازگی غذاها نیز حفظ گردد. نحوه سرو این فینگر فودها امروزه بسیار مورد توجه کدبانوها و مادران خانواده هاست و آنها به دنبال وسایلی می گردند که علاوه بر زیبایی، از کیفیت لازم برای حفظ تازگی و طعم این غذاها برخوردار باشند. زیرا اهمیت کیفیت این جعبه ها یا باکس ها اگر بیشتر از خود این فینگر فودها نباشد، قطعا کمتر نیست.

از آنجا که پیتزا به عنوان جزء لاینفک این میزهای هیجان انگیز، همواره پای ثابت مهمانی ها و دورهمی دوستانه و خانوادگی می باشد، در ادامه به موارد مهمی برای حفظ زیبایی و کیفیت آن اشاره می کنیم که لازم است حتما به آن توجه کنید.

 

حفظ فرم و ظاهر پیتزا

با توجه به این که معمولا یکی از مهم ترین خصوصیت فست فودها، زیبایی اولیه آنها می باشد، لازم است در هنگام سرو این غذاها؛ باکس یا جعبه ای را انتخاب کنیم که فرم و ظاهر فینگر فود یا پیتزای شما را به خوبی حفظ کند. فرق نمی کند پیتزای شما به صورت کامل باشد یا تک نفره، نحوه سرو آن به صورتی که کاملا مناسب با سایز و شکل فینگر فود باشد، بسیار مهم است.

 

گرم و تازه نگه داشتن پیتزا

به طور کلی اغلب افراد، دمای مناسب برای خوردن پیتزا را دمایی بین 70 تا 80 درجه می دانند، انتخاب جعبه ای که بتواند آن را برای مدت بیشتری گرم نگه دارد و شما را مجبور به دوباره گرم کردن آنها نکند، بسیار مناسب است. زیرا تقریبا همه افراد ترجیح می دهند، به جای خوردن یک پیتزای یخ کرده یا دوباره داغ شده از خوردن یک پیتزای تازه با دمای مناسب سرو لذت ببرند.

 

جلوگیری از خمیر شدن پیتزا

از آنجا که پیتزاها، خیلی زود آماده می شوند و به صورت داغ سرو می شوند، احتمال این که خمیر آنها در مجاورت ظرف نامناسب عرق کند و خمیری شکل و وارفته شود، بسیار زیاد می باشد. به همین خاطر لازم است در مدت زمانی که بین سرو غذا و خورده شدن آن دارید، آن ها را در شرایط مطلوب قرار دهید. استفاده از کاغذهای سینگل که به کاغذ زیر پیتزا هم معروف هستند، برای سرو انواع فینگر فودها خصوصا پیتزاها توصیه می شود. زیرا این کاغذهای مواج باعث عبور جریان هوا شده و از عرق کردن پیتزا جلوگیری کرده و آنها را ترد و تازه نگه می دارد. فقط در انتخاب این کاغذها به دنبال باکیفیت ترین و مرغوبترین آن باشید، زیرا نوع بی کیفیت آن به خمیر می چسبد و باعث می شود تا پیتزایی با طعم کاغذ داشته باشید.

 

حفظ طعم و مزه پیتزا

این بخش که یکی از مهم ترین بخش های سرو غذاهای گوناگون می باشد، در مورد فینگر فودها و خصوصا پیتزاها، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند. زیرا هر چقدر یک کدبانو در انتخاب مواد اولیه دقت به خرج دهد و از موادی تازه و سالم برای تهیه غذا استفاده کند، ولی در زمان سرو، به نکات بهداشتی توجه نشود و آنها در شرایطی سرو گردند که در مجاورت مواد دیگر، طعم یا مزه اصلی خود را از دست دهند، تمام زحماتش به هدر رفته است. مثلا قرار دادن انواع ترشی ها در کنار پیتزاها یا گوجه خام حلقه شده، خیار شور، زیتون و یا مواردی از این قبیل که طعم خود را به مواد دیگر منتقل می کنند، می تواند از کیفیت اصلی طعم پیتزای شما کم کند. خصوصا در شرایطی که معمولا بین چیدن میز و خورده شدن غذا، فاصله زمانی وجود دارد، بهتر است حتما پیتزای پخته شده در شرایطی مطلوب و مناسب قرار گیرد تا خیال شما از این جهت آسوده باشد..

علاوه بر این پیشنهاد می شود از ریختن سس بر روی برشهای پیتزا خودداری کنید و اجازه دهید هر کس بنا به سلیقه خود از سس یا مزه مورد نظر خود برای خوردن پیتزا استفاده کند.

 

جلوگیری از آلوده شدن و حفظ سلامت پیتزا

حفظ سلامت غذا به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کدبانوها، احتیاج به حساسیت فراوان دارد. زیرا در بعضی از جشن ها و مناسبت ها میز غذا بسیار زود چیده می شود و بین سرو غذا تا زمان صرف آن فاصله نسبتا زیادی می افتد. علاوه بر این احتمال دارد به علت زیاد بودن تعداد مهمان ها ترجیح شما به عنوان میزبان، سرو پیتزا به صورت تک نفره باشد که هم سلامت غذا را بیشتر حفظ می کند و هم از ادحام جمعیت کنار میز می کاهد. به همین خاطر با شناخت درست از نیاز خود انتخاب به ظرف مناسب سرو نمایید.

با توجه به رشد فوق العاده صنعت طراحی و ساخت باکس های پیتزا، این باکس ها دیگر محدود به شکل های مربعی و مستطیلی نشده و در حال حاضر در شکل ها و طرح های مختلف و زیبایی عرضه می گردند که شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود از آنها استفاده کنید. مثلا جعبه هایی که به طور جداگانه جای سس دارند، علاوه بر این که در حفظ سلامت پیتزا موثرند بلکه طرحی جذاب و خاص به میز سرو شما هم می بخشند.

یکی دیگر از نمونه های منحصر به فردی که می توانید برای سرو پیتزا بر روی میز استفاده کنید، سینی های گرد بسیار زیبایی می باشد که علاوه بر ظاهری متفاوت، طراحی بسیار یونیک و جذابی هم دارند. این محصولات از نظر تنوع رنگ و شکل می توانند میز پذیرایی شما را جذاب تر و زیباتر از همیشه نشان دهند و به خاطر برخورداری از تنوع فوق العاده به شما این امکان را می دهند تا ظرف سروی دقیقا مطابق با نیاز و سلیقه خود پیدا کنید.

 

انتخاب مکان مناسب برای پیتزا

قطعا پیتزا به عنوان یک غذای پر طرفدار در هر کجای میز سرو غذا بگیرد، مورد توجه قرار می گیرد، ولی اگر به دنبال ارائه یک میز خاص و منحصر بفرد هستید، حتما قبل از چیدمان میز به محل قرار دادن پیتزا مانند نحوه سرو آن فکر کنید. مثلا اگر پیتزاهایی با طعم های متفاوت تهیه نمودید، آنها را به گونه ای در میز پخش کنید که همه حق انتخاب برابر داشته باشند و یا دقت کنید پیتزاها را در جاهایی قرار دهید که هر کسی بتواند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد، سس ها و مزه هایی هم که معمولا با آنها سرو می گردند را نیز در کنار پیتزا قرار دهید تا مهمانان خیلی راحت بتوانند به هر آنچه که احتیاج دارند؛ دسترسی داشته باشند.

 

حفظ المان های زیبایی در چیدمان میز

پیتزای شما به عنوان یک غذای اصلی در میز، قرار است باعث زیباتر شدن میز پذیرایی گردد، بنابراین لازم است در نحوه سرو آن حتما به این موضوع توجه داشته باشید و آن را به گونه ای بپزید که مانند یک اثر هنری بدرخشد. علاوه بر این قرار دادن پیتزا در ظرف مناسب و در شرایطی که به خوبی با بقیه غذاها ایجاد هارمونی رنگ نماید، نکته مهمی است که از دید زیبا شناسان به دور نخواهد بود. قرار دادن انواع مزه های ساده و سس های رنگی در کنار پیتزا نیز می تواند میز شما را به یک صفحه نقاشی رنگارنگ زیبا تبدیل کند.

 

انتخاب ظرف مناسب برای بیرون بر

یکی از نکاتی که نشان دهنده آینده نگر بودن شما به عنوان یک میزبان کدبانو خواهد بود، انتخاب جعبه ها یا باکس های تک نفره ای است که در آن امکان قرار دادن یک برش پیتزا وجود دارد. این باکس ها که معمولا مثلثی شکل بوده؛ نه تنها یک بسته بندی شکیل و زیباست بلکه مانع آلوده شدن و حفظ سلامت و طعم پیتزا هم می شود. البته مهم ترین مزیت این باکس های تک نفره، مناسب بودن آنها برای حمل می باشد، زیرا اگر مهمانی تمایل داشت، بقیه پیتزایش را با خود ببرد، می تواند با خیال راحت از همان ظرف برای این کار استفاده کند. خصوصا اگر در مهمانی کودکان به عنوان اصلی ترین اعضای مهمانی می باشند، حتما از باکس های تک نفره استفاده کنید تا از اسراف هم جلوگیری کنید.

البته در انتخاب این باکس ها هم دقت کنید تا جعبه هایی را انتخاب کنید که از مقوای طبیعی ساخته شده باشد و قابلیت بازیافتی داشته باشند. توجه به جزئیات در چنین مواردی می تواند باعث بالا بردن کلاس و پرستیژ شما گردد و میزی را در معرض دید دیگران قرار دهد که نه تنها از نظر زیبایی مسحور کننده خواهد بود بلکه از نظر توجه به مسائل بهداشتی و حفظ طعم غذا نیز بی نظیر و فوق العاده باشد.

 

منبع: صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟