بهترین جنس لیوان کاغذی؛ کدام لیوان کاغذی بهتر است؟!

بهترین جنس لیوان کاغذی

امروزه لیوان کاغذی به صورت گسترده در جهان مورد استفاده قرار گرفته و محبوبیت و تقاضای آن با سرعت زیادی رو به افزایش است. از لیوان‌های کاغذی در مکان‌ها و رویدادهای مختلف استفاده می‌شود. این لیوان‌ها در مقایسه با لیوان‌های یکبار مصرف پلاستیکی، بسیار مفید هستند و مزایای فراوانی دارند. دوره رواج لیوان کاغذی به سال ۱۹۱۸ بازمی‌گردد، زمانی که در آمریکا آنفولانزا همه‌گیر شد. در آن زمان، لیوان کاغذی ابداع شد تا از شیوع عفونت جلوگیری شود و سطح بهداشت عمومی ارتقا یابد. با توجه به اهمیتی که این نوع لیوان‌ دارد، در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد بهترین جنس لیوان کاغذی صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین جنس لیوان کاغذی

لیوان‌های تولیدی بازار ایران از اجناس گوناگونی ساخته شده‌اند و تنوع آنها به قدری بالا است که نمی‌توان گفت کدام یک از آنها جنس مرغوب‌تری دارند. برای اینکه با بهترین جنس لیوان کاغذی آشنا شوید، لازم است جنس انواع لیوان‌ کاغذی‌های تولیدی را بشناسید. در ادامه با انواع لیوان کاغذی از نظر جنس آشنا خواهید شد.

لیوان کاغذی گیاهی

لیوان‌های کاغذی گیاهی از مواد قابل بازیافت و کمپوست‌پذیر، مثل: بامبو، باقی‌مانده نیشکر، نشاسته ذرت و حتی برگ ساخته می‌شوند. این لیوان‌ها دوستدار محیط زیست هستند و با زمین سازگاری دارند. از آن‌جا که لیوان‌های گیاهی بدون مواد شیمیایی ساخته می‌شوند، برای کودکان و خردسالان مضر نیستند و به همین دلیل، این نوع لیوان را می‌توان جزء بهترین جنس لیوان کاغذی در نظر گرفت.

استفاده از لیوان‌های گیاهی به اندازه لیوان‌های پلاستیکی یکبار مصرف راحت است؛ با این تفاوت که هیچ‌گونه تأثیر منفی بر محیط زیست ندارد. این محصول، منابع طبیعی زمین را از بین نمی‌برد و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند، زیرا پس از دور ریخته شدن کاملاً تجزیه می‌شود. برخی مزایای لیوان کاغذی گیاهی شامل موارد ذیل است:

لیوان کاغذی بایدا ساخته شده از باگاس (باقی‌مانده نیشکر)
لیوان کاغذی بایدا ساخته شده از باگاس (باقی‌مانده نیشکر)
  • دوستدار محیط زیست است.
  • کمپوست‌پذیر است.
  • به آسانی بازیافت می‌شود.
  • سمی نیست.
  • ساخت آن موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.
  • و…

لیوان کاغذی دوجداره

لیوان کاغذی با لایه‌های جداکننده هوا که با نام لیوان کاغذی‌ دوجداره یا لیوان کاغذی دولایه نیز شناخته می‌شود، می‌تواند بهترین جنس لیوان کاغذی باشد. کیفیت این نوع لیوان‌ کاغذی، بهتر از لیوان‌های کاغذی تک‌لایه است. این لیوان‌ها به دلیل دوجداره بودن، تبادل گرمایی کمتری با محیط بیرون دارند و به همین دلیل، نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه در آنها دیرتر سرد می‌شود.

همچنین سرو نوشیدنی‌های سرد در لیوان دوجداره باعث می‌شود دیرتر گرم شود. لیوان‌های کاغذی با لایه‌های جداکننده هوا به منظور گسترش کاربرد لیوان‌های کاغذی، در سال ۱۹۴۰ وارد بازار شدند. این لیوان‌ها از یک لایه اصلی داخلی و یک لایه بیرونی تشکیل شده‌اند. لایه داخلی و لایه بیرونی لیوان کاغذی دوجداره به گونه‌ای به یکدیگر چسبانده می‌شوند تا فاصله هوایی میان آن دو ایجاد شود. از مزایای این نوع لیوان کاغذی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • استحکام بیشتری دارد.
  • انتقال حرارت آن کمتر است.
  • حمل و دست گرفتن آن راحت‌ است.
  • برای نوشیدنی‌های سرد و گرم مناسب است.
  • جداره بیرونی آن، عملکردی مانند یک عایق حرارتی دارد.

بیشتر بخوانید: انواع لیوان کاغذی

لیوان کاغذی پایدار

مواد تشکیل‌دهنده لیوان کاغذی پایدار می‌توانند به عنوان بهترین جنس لیوان کاغذی محسوب شوند، زیرا موادی زیست تخریب‌پذیر هستند که به شکل طبیعی تجزیه می‌شوند. بدین‌ترتیب اگر این لیوان‌ها پس از مصرف در شرایط مناسب و در معرض میکروب‌ها قرار گیرند، به مواد مغذی خاک، دی‌اکسیدکربن و آب تجزیه می‌شوند.

در حالت ایده‌آل، لیوان‌های کاغذی پایدار با سایر مواد موجود در خاک ترکیب می‌شوند و بدون ایجاد آلودگی یا آسیب رساندن به زمین می‌پوسند. به طور خلاصه، اگر از لیوان‌های کاغذی پایدار استفاده کنید، به طبیعت برمی‌گردند و اکوسیستم را به حالت اولیه باز می‌گردانند. در نظر داشته باشید اگر در مورد استفاده از لیوان‌های کاغذی پایدار جدی هستید، باید نوع ۱۰۰٪ زیست‌تخریب‌پذیر را انتخاب کنید.

لیوان‌های بایدا با قابلیت تجزیه‌پذیری در مدت زمان کوتاه
لیوان‌های بایدا با قابلیت تجزیه‌پذیری در مدت زمان کوتاه

این نوع از لیوان‌های کاغذی در زمان کوتاهی تخریب ‌شده و عاری از هر گونه ماده شیمیایی است. از مزایای لیوان کاغذی پایدار می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • از مواد زیست‌تخریب‌پذیر تشکیل شده‌ است.
  • به راحتی در طبیعت تجزیه می‌شود.
  • عاری از مواد شیمیایی است.
  • به راحتی به مواد مغذی خاک، دی‌اکسیدکربن و آب تجزیه می‌شود.
  • هیچ‌گونه آلودگی ایجاد نمی‌کند.
  • برای نوشیدنی‌های سرد و گرم مناسب است.

ویژگی‌های بهترین جنس لیوان کاغذی

اگر می‌خواهید با ویژگی‌های بهترین جنس لیوان کاغذی آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

منبع تجدیدپذیر دارند!

لیوان‌های کاغذی گیاهی، با طبیعت سازگاری بالایی دارند. با استفاده از این لیوان‌ها دیگر نیازی نیست نگران قطع درختان و اتمام ذخایر فسیلی باشید. خوشبختانه این لیوان‌ها دوستدار محیط زیست هستند. نیشکر، چغندر قند و نشاسته ذرت، مواد اولیه‌ای هستند که برای ساخت این نوع لیوان‌های کاغذی استفاده می‌شوند. کاشت و رشد این مواد آسان است. علاوه بر این، نیشکر چند هفته پس از برداشت دوباره جوانه می‌زند.

بیشتر بخوانید: جنس لیوان کاغذی

قابل بازیافت هستند!

یکی از بهترین جنس‌های انواع لیوان کاغذی، لیوان‌های قابل بازیافت است. شما می‌توانید لیوان‌های تولید شده با باگاس که بهترین ماده ساخت لیوان کاغذی است را در خاک دفن کنید تا در مدت کوتاهی به کود مغذی گیاهان تبدیل شود.

بهترین جنس انواع لیوان کاغذی، لیوان‌های قابل بازیافت هستند.
بهترین جنس انواع لیوان کاغذی، لیوان‌های قابل بازیافت هستند.

قابلیت کمپوست‌پذیری دارند!

لیوان‌های کاغذی گیاهی به عنوان بهترین جنس لیوان کاغذی، فرصتی ایجاد می‌کنند که بتوان به مشکلات بازیافت پایان داد. به جای بازیافت، این لیوان‌ها می‌توانند کمپوست شوند و این قابلیت به کاهش زباله کمک می‌کند. همچنین قابلیت کمپوست‌پذیری برای بعضی کسب‌وکارها راهگشاست. در واقع، برای برخی شرکت‌ها، امکانات کمپوست صنعتی در دسترس‌تر از کارخانه‌های بازیافت است و در این حالت، کمپوست راحت‌تر و هزینه حمل‌و‌نقل کمتر خواهد بود.

از مواد ایمن ساخته شده‌اند!

غذای بهداشتی، اولویت هر مشتری است. همه مایلند بدون ترس از به خطر افتادن سلامتی‌شان، قهوه و چای بنوشند. در طول سال‌های گذشته لیوان‌های یکبار مصرف پلاستیکی، نگرانی‌هایی را برای سلامتی انسان ایجاد می‌کرد، زیرا پلاستیک حاوی مواد شیمیایی سرطان‌زا است. لیوان‌های فومی حامل استایرن هم سمی هستند و قرار گرفتن در معرض این ماده می‌تواند باعث سردرد و خستگی شود. همچنین ممکن است به کلیه آسیب برساند و در تمرکز افراد اختلال ایجاد کند.

اما انواع لیوان‌ کاغذی تک جداره و دوجداره توانسته‌اند این نگرانی را به خوبی برطرف کنند. لیوان‌های کاغذی گیاهی و پایدار از مواد طبیعی و جوهرهای ایمن مواد غذایی استفاده می‌کنند؛ به این معنی که عاری از هر گونه مواد شیمیایی هستند و جوهر مورد استفاده در آن‌ها هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

بهترین جنس لیوان کاغذی، عاری از هر گونه مواد شیمیایی
بهترین جنس لیوان کاغذی، عاری از هر گونه مواد شیمیایی

در برابر گرما مقاوم هستند!

از آن‌جا که چای یا قهوه در بیشتر مواقع به صورت داغ سرو می‌شود، لازم است از لیوان‌های کاغذی مقاوم در برابر حرارت استفاده نمایید. به طور معمول، بیشتر لیوان‌های کاغذی محکم هستند و می‌توانند در برابر گرما مقاومت کنند.

اگر از لیوان‌های کاغذی دوجداره استفاده کنید، خیالتان راحت خواهد بود که نوشیدنی شما برای مدت طولانی گرم می‌ماند. دوجداره بودن لیوان‌های کاغذی، رسانایی را کاهش می‌دهد و گرما را حفظ می‌کند. بنابراین چه در حال سفر باشید و چه در حال گردش در پیاده‌روهای شهر، می‌توانید روی بهترین جنس لیوان کاغذی حساب باز کنید.

قابل عرضه گسترده‌

عرضه بر ثبات کسب‌ و‌ کار تأثیر می‌گذارد. اگر تضمینی برای تأمین وجود نداشته باشد، ممکن است کسب‌وکار متوقف شود. بنابراین تنها زمانی می‌توانید محصولی را پایدار بدانید که نیازهای عرضه و تقاضا را برآورده کند. وقتی یک محصول عالی را معرفی می‌کنید، باید مشتریان را از عرضه ثابت مطمئن کنید، زیرا دفعه بعد که به کسب‌وکار شما باز می‌گردند، انتظار دارند شما خواسته آن‌ها را برآورده کنید. این مسأله مشخص می‌کند که چرا عرضه ثابت، یکی از اجزای حیاتی یک بازار باثبات است.

کاغذ استروک گلاسه

استروک گلاسه 110cc

کاغذ استروک گلاسه

استروک گلاسه 120CC

کاغذ استروک گلاسه

استروک گلاسه 180CC

کاغذ استروک گلاسه

استروک گلاسه 220CC

کاغذ استروک گلاسه

استروک گلاسه 360CC

کاغذ استروک گلاسه

استروک گلاسه 70cc

کاغذ استروک مات

استروک مات 360CC

کاغذ استروک مات

استروک مات 220CC

کاغذ استروک مات

استروک مات 180CC

کاغذ استروک مات

استروک مات 120CC

مقرون‌ به صرفه بودن

با ادامه تلاش‌ها برای رها شدن از مصرف پلاستیک‌ها، لیوان کاغذی توسعه بیشتری پیدا کرد؛ تا جایی که به نظر می‌رسد هیچ رقیبی برای لیوان‌های کاغذی وجود ندارد. اما در یک تجارت، یک کالای مقرون‌ به صرفه فراتر از قیمت‌ آن است. شما باید در نظر بگیرید آیا محصول شما با قوانین بازار و نیازهای محیطی مطابقت دارد یا خیر. در این مرحله است که لیوان‌های کاغذی گیاهی، بیشترین امتیاز را کسب می‌کنند، زیرا سلیقه مصرف‌کننده فعلی را برآورده می‌سازند.

در این مقاله با بهترین جنس لیوان کاغذی آشنا شدید. به نظر می‌رسد لیوان‌های کاغذی گیاهی تولید شده با باگاس، جزء مطلوب‌ترین لیوان‌های کاغذی باشند که قابلیت بازیافت و کمپوست را دارند و برای سلامتی انسان‌ها بی‌خطرند. این لیوان‌ها در مدت کوتاهی تجزیه می‌شوند و از بازمانده خود، مواد مغذی مفید برای زمین و خاک برجای می‌گذارند.

منبع +++++

5/5 - (1 امتیاز)

One thought on “بهترین جنس لیوان کاغذی؛ کدام لیوان کاغذی بهتر است؟!

  1. اشتراک ها: انواع لیوان کاغذی؛ بررسی و معرفی انواع لیوان کاغذی موجود در بازار ایران - صنایع کاغذی بایدا

  2. اشتراک ها: کاربرد لیوان کاغذی؛ چرا باید از لیوان کاغذی استفاده کنیم؟ | صنایع کاغذی بایدا

  3. اشتراک ها: متریال و جنس لیوان کاغذی چیست؟ - صنایع کاغذی بایدا

  4. اشتراک ها: ظروف گیاهی؛ محصولات یکبار مصرف حافظ محیط زیست - صنایع کاغذی بایدا

  5. اشتراک ها: انواع ظروف گیاهی - Byeda Paper Industries

  6. اشتراک ها: تفاوت لیوان کاغذی با لیوان یکبار مصرف چیست؟! - Byeda Paper Industries

  7. اشتراک ها: 2نوع خط تولید انواع لیوان - مقالات بی تو وال

  8. اشتراک ها: انواع خط تولید لیوان (2 نوع) - مقالات بی تو وال

  9. اشتراک ها: تفاوت لیوان کاغذی با لیوان یکبار مصرف چیست؟! - بایدا، سرنوشت سبز فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟