اگر کارمند هستید از این نوشیدنی ها غافل نشوید!

نوشیدن یک لیوان چای داغ یا یک فنجان قهوه خوش عطر، قطعا یکی از قشنگ ترین و بهترین لحظاتی است که کارمندان در محیط کار سپری می کنند. این روزها با گسترش صنعت لیوان های کاغذی، دیگر نوشیدن یک لیوان چای یا نسکافه به سختی گذشته نیست و هر کسی به راحتی می تواند هر لحظه که دلش می خواهد در پشت میز کار، نوشیدنی مورد علاقه اش را در یک لیوان کاغذی زیبا و با کیفیت بنوشد. لیوان های کاغذی دوجداره ای که نه تنها نوشیدنی را گرم نگه می دارد بلکه با حفظ طعم و مزه، لحظات رویایی و خاصی برایتان رقم می زنند.

 

 

نوشیدنی های مناسب برای کارمندان کدام است؟

امروزه بر کسی پوشیده نیست؛ استفاده از نوشیدنی های مناسب در محیط کار ارتباط مستقیمی با راندمان کاری کارمندان دارد و می تواند میزان اشتباه آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. افراد شاغل در یک محیط اعم از کارگر، کارمند یا مدیر، حداقل یک سوم یا در بعضی موارد نصف روز خود را در محیط های کار می گذرانند که طبیعتا لازم است در آنجا هم به فکر حفظ سلامت خود باشند.

سلامت شخصی کارکنان نه تنها باعث حفظ آرامش و افزایش میزان بهره وری می گردد بلکه می تواند با بالابردن سطح نشاط محیط کارمندی، استرس و فشار فضای کاری را کاهش داده و در نهایت باعث افزایش بازده کاری گردد.

البته برای رسیدن به این سطح از رضایتمندی، لازم است که صاحبان مشاغل و مدیران مجموعه ها، آگاهی کامل نسبت به میزان کالری و تاثیرات نوشیدنی های مختلف بر عملکرد کارمندان داشته باشند تا با اتخاذ تصمیم های درست، فضای کاری خود را به محیطی شاداب و پر انرژی تبدیل نمایند. به همین خاطر در ادامه به برخی از نوشیدنی های مفید و مناسب محیط های کاری اشاره می کنیم:

آب

آب به عنوان سالم ترین نوشیدنی در دنیا، در همه حال بهترین نوشیدنی مورد مصرف کارمندان می باشد که توصیه می شود به هیچ وجه از فواید آن خصوصا در فصل های گرم سال غافل نباشید. آب سالم با دمای مناسب علاوه بر تامین انرژی و ایجاد نشاط و شادابی، باعث پاکسازی بدن شده و سلامت کارمندان را تضمین می کند.

 

قهوه

قهوه به عنوان یک نوشیدنی داغ، یکی از مهم ترین و پر مصرف ترین نوشیدنی های محبوب در سراسر جهان به شمار می رود. تحقیقات اخیر دانشمندان در انگلستان نشان می دهد مصرف قهوه در محل کار می تواند تمرکز، کارایی و حافظه کارمندان را بهبود بخشیده و میزان اشتباهات آنها را کاهش دهد. بر اساس این تحقیق نوشیدن قهوه برای کارمندان خصوصا پزشکان و کارمندان شیفت شب مناسب بوده و به آنها کمک کند تا با حفظ هوشیاری، کمتر احساس خواب آلودگی و خستگی کنند.

البته اگر در شرایطی بودید که امکان تهیه قهوه را نداشتید، امروزه دیگر اکثر کافه ها امکان سرو بیرون بر قهوه را دارند و شما به راحتی می توانید به صورت آنلاین قهوه مورد نظر خود را سفارش داده و آن را گرم و خوش طعم تحویل بگیرید. زیرا در حال حاضر لیوان های جدید دوجداره کاغذی درب دار که در اندازه ها و رنگ های مختلف طراحی می شوند، این امکان را به کافه داران می دهند تا با خیال راحت، نوشیدنی های خاص خود را به صورت آنلاین عرضه کنند و به هیچ وجه نگران سرد شدن آنها نباشند.

 

چای

چای به عنوان یک نوشیدنی کافئین دار بسیار در بین ایرانیان محبوب می باشد. نوشیدن چای در محل کار، به عنوان یکی از اصلی ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی سنتی، در صورتی که با شکر یا قند زیاد میل نشود، خالی از فایده نیست. کافئین موجود در چای می تواند باعث نشاط و کارایی حافظه گردد و میزان هوشیاری کارمندان را افزایش می دهد.علاوه بر این نوشیدن چای باعث رفع خستگی و تشنگی هم شده و می تواند بعد از ساعت ها کار، سطح انرژی افراد را دوباره بالا ببرد

 

شیر

شیر به عنوان یک نوشیدنی کم کالری اما بسیار مفید، هم به صورت داغ و هم به صورت سرد مصرف می گردد. این نوشیدنی که آرامش بخش هم می باشد می تواند نوسانات خلقی کارمندان را کنترل کند و آرامش را به محیط کاری برگرداند.

البته برای جذب بهتر کلسیم موجود در شیر پیشنهاد می شود شیر را بدون هیچ افزودنی مصرف کنید، زیرا قطعا سلامت فراورده های شیری مانند شیر کاکائو، شیر موز و … بسیار کمتر از شیر خالص می باشد.

 

آب میوه

 

آب میوه ها در صورتی که تازه و بدون مواد نگهدارنده باشند، جزء مفیدترین و سالم ترین نوشیدنی های مورد توصیه پزشکان هستند. این نوشیدنی ها که بهتر است مناسب با آب و هوای هر فصل مصرف گردد؛ به علت دارا بودن آنتی اکسیدان در کاهش فشارهای کاری و استرس بسیار سودمند هستند. زیرا میوه هایی مانند پرتقال و لیمو در فصل سرما می توانند باعث بالا رفتن مقاومت بدن و رفع خستگی و آرامش گردند، میوه های مناسب فصل گرما هم با تامین انرژی بدن از گرمازدگی و مسمومیت جلوگیری می کند. 

 

نوشیدنی های سنتی گرم

در فرهنگ ایرانیان، نوشیدنی های سنتی مانند انواع چای ها و دمنوش ها که بر اساس تجربه های شخصی نقش مفیدی در حفظ سلامت اشخاص ایفا می کنند، بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. این نوشیدنی های سالم معمولا باعث بالا بردن مقاومت بدن و رفع خستگی افراد شده و کمک می کند تا افراد با نشاط بیشتری به انجام امور بپردازند.

 

نوشیدنی های سنتی سرد

ایرانیان از قدیم در فصل های گرم سال از نوشیدن انواع شربت های خنک که در متعادل سازی دمای بدن کمک کننده می باشند، غافل نمی شدند. نوشیدنی هایی مانند خاک شیر، تخم شربتی و … که توانایی رفع تشنگی و تنظیم دمای بدن را داشته و به افراد کمک می کند تا فعالیت های خود را بهتر انجام دهند و کمتر احساس خستگی کنند.

 

نوشیدنی های کافی شاپی

نوشیدنی هایی مانند نسکافه و انواع قهوه هایی که در آنها از شیر، شکلات، خامه و کاکائو استفاده می شوند، از جمله نوشیدنی های محبوب کارمندان هستند که توصیه می شود به هیچ وجه در مصرف آنها زیاده روی نشود. این نوشیدنی ها با مصرف متعادل می توانند باعث بالا رفتن سطح هوشیاری و افزایش تمرکز افراد شده و تعداد اشتباهات آنها را کاهش دهد.

 

نکات مهم

نشستن های طولانی مدت در پشت میز، اگر همراه با نوشیدنی ها و غذاهای پرکالری و نامناسب باشد، نه تنها سلامت کارمندان را به خطر می اندازد، بلکه در دراز مدت راندمان کاری را نیز کاهش داده و باعث کاهش میزان بهره وری اداره یا محیط کار می گردد. بنابراین نه تنها لازم است در مورد سلامت موادی که می نوشید، دقت داشته باشید بلکه حتما نوشیدنی خود را در یک لیوان استاندارد و با کیفیت بنوشید. مثلا برای نوشیدنی های داغ به هیچ وجه از لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نکنید.

در حال حاضر در بازار؛ لیوان های کاغذی دوجداره با کیفیتی وجود دارند که با حفظ طعم و مزه نوشیدنی، آن را برای مدت طولانی گرم نگه می دارد. این لیوان های کاغذی با کیفیت که در اندازه های مختلف تهیه می شوند، کاملا بهداشتی بوده و قابلیت بازیافت دارند. بنابراین اگر لیوان شیشه ای یا فنجان مناسب برای نوشیدنی های داغ در اختیار ندارید، با خیال راحت یکی از این لیوان های کاغذی زیبا را برای نوشیدن چای یا قهوه خود انتخاب کنید و در کمال آرامش، از طعم نوشیدنی بی نظیر خود لذت ببرید. 

شما میتوانید از لیوان هایی با کاغذ استروک یا همان کاغذ لیوان یکبار مصرف متنوع استفاده کنید.تا علاوه بر لذت بردن از نوشیدنی ها از ظاهرشان نیز لذت ببرید.

منبع: صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟