نکات مهم در چیدمان میز های مناسبتی

شاید هنر چیدمان یک میز، از نظر شما هم بسیار خلاقانه و پیچیده باشد. نحوه درست استفاده از فضا و ترکیب رنگها با استفاده از مواد غذایی و چیدمان ظروف به نوعی که چشم را خسته نکند و اشتهای بیننده را  تحریک کند، اگر ارزشش به اندازه هنر آشپزی نباشد، مطمئنا کمتر نیست.

چرا استفاده از ظروف یکبار مصرف در جشن ها بهتر است؟

با توجه به این که تعداد مهمان در جشن ها ومهمانی های مهم، معمولا زیاد است، استفاده از ظروف یکبار مصرف با کیفیت و سالم میتواند هوشمندانه ترین انتخاب میزبان باشد. در سال های اخیر که صنعت چاپ و تولید ظروف کاغذی یکبار مصرف رشد فوق العاده ای داشته، به راحتی می توان انواع ظروف با کیفیت و زیبا را در بازار پیدا کرد که هم نیاز به شستشو نداشته و هم به میزبان این امکان را می دهند تا هر آنچه که در ذهن دارد را در معرض دید مهمانان قرار دهد.

قطعا به همین خاطر است که هر روز شاهد طراحی و تولید ظروف یکبار مصرف در طرح ها و اندازه هایی هستیم که هر بیننده ای را سر ذوق می آورد. ظرف های کاغذی یکبار مصرفی زیبایی که نه تنها برای خوردن و نوشیدن مناسب هستند و از نظر طرح و رنگ تنوع بی نظیری دارند، بلکه از نظر سلامت هم استاندارد های جهانی را داشته و قابلیت بازیافت دارند.

 

نکات مهم در چیدمان میز:

البته قبل از هر خریدی لازم است، نکاتی در مورد چیدمان یک میز مهمانی یا میز تولد، ولنتاین، سالگرد ازدواج و… بدانید  و رعایت کنید. نکاتی که قطعا دانستن آنها می تواند هنر مهمان نوازیتان را به زیبایی در معرض دید همگان قرار داده و به شما در چیدن یک میز لوکس و مجلل با ظروف یکبار مصرف کمک می کند.

بعضی از این نکات مهم به شرح ذیل می باشند:

 

·   از سفره زیبا و شیک استفاده کنید.

یک سفره نسبتا ضخیم که با میز شما از نظر ابعاد و شکل هماهنگی داشته باشد، این امکان را ایجاد می کند که ظروف روی میز حرکت نکرده و در هنگام برداشت و قرار دادن؛ سرو صدای زائد ایجاد نکند. این نکته بخصوص در مهمانی هایی که بچه ها حضور دارند، بسیار مهم می باشد.

 

·   از معجزه شمع و گل غافل نشوید

همیشه استفاده از گل و شمع بر روی میز تاثیری اعجاز انگیز خواهد داشت و فضای میهمانی را بسیار دلچسب و رمانتیک خواهد کرد. البته در استفاده از آنها زیاده روی نکنید و آنها را به گونه ای روی میز قرار دهید که دسترسی به ظروف و خوراکی ها را مسدود نسازد.

 

·   دستمال سفره مناسب انتخاب کنید.

با توجه به این که امروزه تنوع رنگ و طرح های دستمال های کاغذی بسیار زیاد می شود، توصیه می شود به دنبال یک دستمال کاغذی ساده باشید که با میز غذا هارمونی داشته و مانع شلوغ نشان دادن میز می شود. استفاده از حلقه های دستمال سفره هم، تاثیر بسیار زیادی بر جذابیت میز شما خواهد داشت.

 

·   برای نوشیدنی ها لیوان مناسب انتخاب کنید.

تناسب بین نوع نوشیدنی و لیوان یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. لیوان های کاغذی و پلاستیکی یکبار مصرف موجود در بازار از نظر سایز، رنگ و طرح تنوع بی نظیری دارند که به راحتی می توانید لیوان مناسب نوشیدنی خود را انتخاب نمایید.

 

·   نوشیدنی سرد در لیوان پلاستیکی شفاف

در مورد نوشیدنی های سرد مانند انواع نوشابه ها و شربت ها می توانید با خیال راحت از ظروف پلاستیکی و شفاف استفاده کنید و هیچ نگرانی بابت مسائل بهداشتی نداشته باشید. البته اگر تمایل داشته باشید؛ می توانید از لیوان های کاغذی یکبار مصرف که میزتان را مجلل تر جلوه می دهد، استفاده کنید.

 

·   نوشیدنی های داغ در لیوان های یکبار مصرف استروک

دانشمندان ثابت کردند زمانی که در لیوان پلاستیکی آب جوش ریخته می شود، مواد شیمیایی موجود وارد آب شده و از آن طریق وارد بدن می شود. بنابراین اگر دغدغه بهداشتی دارید و برای سلامت خود و مهمان هایتان ارزش قائل هستید، حتما از لیوان های کاغذی مناسب مانند لیوان کاغذ استروک مات یا کاغذاستروک  گلاسه، لیوان های کاغذی دوجداره و یا لیوان های یکبار مصرف گیاهی استفاده کنید که نه تنها کیفیت اصلی نوشیدنی را حفظ می کند بلکه به علت کیفیت چاپ، ظاهری بسیار زیبا و حرفه ای هم دارند.

علاوه بر این اگر تمایل دارین چند نوع نوشیدنی گرم یا سرد سرو کنید، پیشنهاد می شود با ایجاد تنوع در انتخاب مدل، اندازه و طرح های لیوان های کاغذی، هم میزتان را زیباتر کنید و هم به مهمانان حق انتخاب بدهید. نحوه چیدمان لیوان ها با صورت مخروطی هم می تواند به میز پذیرایی حالت باشکوهی بدهد.

 

·   غذاها را با بسته بندی و وکیوم روی میز قرار ندهید.

این نکته بسیار مهم است که اگر غذایی را از بیرون سفارش داده اید، به هیچ وجه آنها را با بسته بندی و وکیوم بر روی میز قرار ندهید و حتما در ظرف مناسب سرو کنید. در حال حاضر ظروف زیبا و فوق العاده ای برای سرو انواع سوپ، کباب و … در بازار موجود می باشد که به راحتی می توانید غذای سفارشی را گرم نموده و با دیزاینی مطابق سلیقه خود در ظروف یکبار مصرف با کیفیت و سالم قرار دهید.

 

·   میز را شلوغ نکنید.

شلوغ نبودن میز به مهمان ها کمک می کند تا انتخاب های بهتر و سریعتری داشته باشند و خیلی راحت بتوانند غذای مورد علاقه شان را بکشند. برای این کار می توانید میز را به چند بخش اساسی تقسیم کنید و هر بخش را به یک مورد اختصاص دهید. فرقی نمی کند که میز بزرگ باشد یا کوچک، مهم این است که از نظم و توالی خاصی برخوردار باشد.

پیشنهاد می شود در قسمت آغازین بشقاب و ظروف یکبار مصرفی که مورد نیاز می باشد را به صورت مرتب و زیبا بچینید تا مهمان با برداشتن بشقاب، قاشق و چنگال به بخش میانی میز که محل چیدن خوراکی ها و غذاهای سرو شده می باشد، برود. در قسمت پایانی میز نیز نوشیدنی ها و لیوان های کاغذی مناسب و با کیفیت خود را بچینید تا با انتخاب آنها بتواند میز را ترک کند.

 

·   در انتخاب تعداد ظروف از افراط و تفریط بپرهیزید.

درست است که امروزه به علت رشد صنعت تولید ظروف یکبار مصرف، این ظروف در طرح ها و مدل های متنوعی عرضه می گردند، ولی لازم است حتما در انتخاب ظرف، به نوع غذا و مقدار آن توجه کنید. تعداد ظروفی هم که بر روی میز قرار می دهید باید کاملا متناسب با مهمانان باشد.

با توجه به این که امکان دارد بعضی از مهمانان از ترکیب طعم ها و مزه ها لذت نبرده و ترجیح بدهند برای هر نوشیدنی یا خوراکی از ظرف جداگانه استفاده کنند، پیشنهاد می شود بعضی از ظروف مانند لیوان های کاغذی، قاشق و چنگال یکبار مصرف و….  را بیشتر از تعداد تهیه کنید.

 

·   غذاها را به گونه ای سرو کنید که کیفیت آنها حفظ گردد.

اگر برای مهمانی غذاهای فست فود مانند مرغ سوخاری یا پیتزا در نظر گرفته اید و ترجیح می دهید تا آنها را در ظرف های یکبار مصرف یکدست و زیبا سرو کنید، توصیه می شود حتما از کاغذهای سینگل با کیفیت استفاده کنید تا غذاهای مورد نظر تا پایان مهمانی از کیفیت مورد نظر شما برخوردار باشد.

در مورد انواع کتلت ها، شامی و … هم می توانید از کاغذهای سینگل موج دار که روغن را به خوبی جذب کرده و مانع ماسیده شدن روغن به غذا می شوند، استفاده کنید.

نکات بیشتر:

البته همه نکاتی که بیان شد می تواند با سبک مهمانی شما تغییر کند؛ ولی در هر صورت شرایط مهمانی را به گونه ای تدارک ببینید که مهمان احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

·       در زمان سرو غذا بهتر است؛ موسیقی ملایم با صدای مناسب پخش کنید تا لذت غذا خوردن و دورهمی، دو چندان گردد.

·       اگر تعداد مهمان هایتان زیاد است، از توجه به نکاتی که بیان شد، غافل نشده و حتما میز را با دقت و وسواس خاصی بچینید. پیشنهاد می شود نحوه حرکت مهمان ها را پیش بینی کنید و میز را به گونه ای بچینید که مهمانان به راحتی بتوانند به غذای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. ( مثلا فست فودها را از غذاهای سنتی جدا کنید و برای هر کدام ظرف مناسب سرو در نظر بگیرید. )

·       دقت کنید اندازه بشقاب ها و ظرف های یکبار مصرف با نوع غذا متناسب باشد.

·       حواستان به میز باشد تا اگر غذایی احتیاج به شارژ مجدد داشت، بلافاصله انجام شود.

·       نوشیدنی ها را در کنار لیوان کاغذی یکبار مصرف به گونه ای قرار دهید که در دسترس باشند. پیشنهاد می شود در مهمانی های شلوغ، میز نوشیدنی را جدا کنید.

منبع: صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟