مهم ترین بخش سرو پیتزا کدام است

مهم ترین بخش سرو پیتزا کدام است؟

شاید شما هم از آن دست آدمهایی باشید که تجربه خوردن یک پیتزای سرد و خمیر، برای مدت های مدید با روح و روانتان بازی می کند و حال شما را از شنیدن نام پیتزا دگرگون می سازد. قطعا خوبی ها و محاسن این غذا به قدری زیاد است که در چنین شرایطی، ترجیح می دهید رستوران تان را عوض کنید تا برای همیشه دور این غذای خوشمزه و لذیذ را خط بکشید مطمئنا هیچ رستوران داری دوست ندارد، محصول بی کیفیت و نامناسب تحویل مشتری بدهد و تمام تلاش خود را می کند تا با انتخاب مواد اولیه سالم و تازه، غذایی باکیفیت و خوشمزه درست کند، ولی در این بین؛ بعضی مسائل ناخواسته باعث کاهش کیفیت اولیه غذای تولید شده می شوند و خاطره ای بد برای شما می سازند.

پیتزا با همه مزایای فراوانش از آن دست غذاهایی است که کوچکترین کم توجهی در شرایط دلیوری میتواند تاثیرات بسیار نامطلوبی بر طعم و مزه نهایی آن داشته باشد. به طوری که شاید شما هم بارها این جمله را شنیده باشید که مثلا پیتزای فلان رستوران فقط همونجا خوبه، از در مغازه که بیرون بیاد، خمیر و وارفته میشهاین جمله به ظاهر ساده، به تنهایی اهمیت شرایط دلیوری را مشخص می کند و نشان می دهد که در صورت انتخاب نامناسب حتی یک مورد کوچک، امکان از دست دادن مشتری برای همیشه وجود دارد؛چه برسد به انتخاب شرایط موارد مهم و تاثیر گذار اصلی که به نوعی از فوت و فن کار هم به شمار میآیند. شرایطی که اهمیت آنها اگر از انتخاب مواد اولیه سالم بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.:

در ادامه برای آشنایی بهتر؛ به چند نمونه از این نکات ریز و بسیار مهم اشاره خواهیم کرد:

 

نکته اول: انتخاب دمای مناسب سرو

برای بسیاری از افراد دمای مناسب سرو یک پیتزا، دمای بین 70 تا 85 درجه می باشد، دمایی که نه خیلی داغ باشد و نه خیلی سرد. حفظ این دما در شرایط رستورانی کار سختی نیست ولی برای این که بتوانیم پیتزا را خیلی زود، با دمایی در همین حد و اندازه به دست مشتری برسانیم، توجه به همه شرایط دلیوری بسیار مهم است.

بنابراین به همه نکات ریز اما مهم توجه کنید. نکاتی مانند انتخاب فرد مناسب برای پیک که علاوه بر شناخت درست منطقه، موتور سوار ماهری هم باشد، آداب معاشرت و مشتری مداری را بداند و بتوانددر شرایط بحرانی، مهارت حل مسئله داشته باشد.

 

 

 

نکته دوم: انتخاب ظرف مناسب سرو

در باور عموم آشپزی هنری است که بیشتر با طعم ها و مزه ها سروکار دارد و آشپز حرفه ای کسی است که طعم ها و مزه ها را به خوبی تشخیص دهد و بتواند از بین دنیای پر رنگ و لعاب سبزیجات و طعم ها، غذایی خوش آب و رنگ تحویل مشتری دهد. ولی در دنیای آشپزی، هر چیزی که اثر بخشیغذا را بیشتر کند، نکته ای است که حتما باید به آن توجه کرد.

این روزها که علم روانشناسی تاثیر رنگ ها بر روی اشتها، طعم و مزه غذا را ثابت نموده و صدها مقاله علمی در این خصوص چاپ شده، بهتر است قبل از خرید هر چیزی، کمی هم مطالعه داشته باشیم.زیرا انتخاب ظرف مناسب، نه تنها باعث می شود تا غذای سرو شده زیباتر و خوشمزه تر به نظر بیاد بلکه کمک می کند تا غذا در شرایط مناسب و مطلوب، شکل و حالت خود را بهتر حفظ نماید.

در شرایط بیرون بر، توجه به این نکته، حساس تر هم خواهد شد، زیرا اگر جنس جعبه انتخابی از مقوای مناسب نباشد و یا ضخامت مقوا کم باشد، احتمال این که در جریان حمل و نقل، به شکل و حالت پیتزا آسیب برسد، بسیار زیاد است. علاوه بر این انتخاب جعبه با کیفیت که از شرایط تهویه مناسب هم برخوردار باشد و بتواند دما را به خوبی حفظ کند، کمک می کند تا پیتزا در دمای مناسب مورد نظر شماتحویل مشتری گردد.

 

 

 

نکته سوم: انتخاب کاغذ زیر پیتزا

شاید اگر ادعا کنم، انتخاب کاغذ سینگل یا همان کاغذ زیر پیتزا، یکی از سخت ترین و مهم ترین نکات مراحل سرو پیتزاست، بیراه نگفته باشم. زیرا با وجود آن که شرکت های فراوانی در ایران به تولید اینمحصول می پردازند ولی پیدا کردن یک کاغذ سینگل فست فود با کیفیت که نه تنها سلامت پیتزای شما را حفظ کند؛ بلکه از ضخامت لازم هم برخوردار باشد، اصلا کار آسانی نیست.

کاغذ سینگل از آن دست محصولات پرکاربردی است که در صنایع مختلف غذایی و دارویی استفاده میشود و مهم ترین خصوصیت این محصول، مقاومت در برابر ضربه و عدم نفوذ رطوبت می باشد. دلیل تولید این محصول به صورت مواج نیز همین می باشد.

قرار دادن پیتزای داغ بر روی کاغذ سینگل، به عنوان یک نکته مهم، بسیار حساس و ظریف می باشد. زیرا اگر کاغذ از جنس مطلوب و باکیفیت ساخته نشده باشد، پیتزا به کاغذ می چسبد. این موضوع درشرایط بیرون بر که قرار است پیتزای داغ درون جعبه قرار گرفته و برای مدتی با درب بسته حمل گردد، بسیار سخت تر و چالش برانگیزتر می شود. به همین خاطر انتخاب کاغذی که هوا رو به خوبی از خود عبور داده و مانع خمیر شدن پیتزا گردد، بسیار مهم است.البته همه محصولات عرضه شده در بازار، مدعی جذب رطوبت و گردش هوای مناسب هستند و همین موضوع شرایط انتخاب را برای شما سخت تر خواهد کرد. به همین خاطر لازم است با دقت و توجه خاص، بهترین و با کیفیت ترین محصول را برای عرضه کالای خود انتخاب کنید تا از همان ابتدا به عنوان یک فعال اقتصادی مجرب و کارآزموده شناخته و معتبر گردید.

 

 

 

نکته چهارم : انتخاب نور و موسیقی مناسب

این نکته از آن دست مسائلی است که فقط در رستوران ها و کافه ها کاربرد داشته و در شرایط بیرون بر کارایی خاصی ندارد.ولی با این وجود بهتر است در این مورد نیز حساس باشید و شرایط نور پردازی محیط رستوران و یا کافه خود را در اختیار متحصصان این حوزه قرار دهید تا بتوانید از تاثیر پذیری این آیتم در جذب مشتری و انتقال بهتر طعم غذا لذت ببرید.موسیقی مناسب نیز یکی دیگر از آیتم های بسیار مهمی است که نه تنها می تواند کافه یا رستوران شما را به عنوان یک مکان دنج و مناسب معرفی کند، بلکه به خاطر اثر بخشی زیاد موسیقی و تاثیر آن در خاطره، نقش بسیار زیادی در برندینگ و معرفی شما خواهد شد. تجربه ثابت کرده، کیفیت مناسب غذا و طعم بی نظیر آن که قطعا به خاطر مواد اولیه تازه و سرآشپز حرفه ای کسب می گردد، اولین دلیل انتخاب یک رستوران یا کافه می باشد، ولی باید بپذیریم که تاثیر عوامل جانبی در اثر بخشی بیشتر این شرایط بسیار کمک کننده می باشد. اگر به دنبال این هستید که کافه و رستوران خود را به یک پاتوق دوست داشتنی و خاطره انگیز تبدیل کنید، حتما به همه نکات بیان شده؛به صورت یک چالش مهم نگاه کرده و از همان ابتدا خود را به عنوان یک رقیب سرسخت برای حرفه ای ها معرفی کنید.

 

منبع: صنایع سلولزی بایدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
نیاز به کمک دارید؟
سلام
چگونه می توانم کمکتون کنم؟